29 липня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 663, якою внесено зміни до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю і державної соціальної допомоги на догляд.

   Внесеними змінами запроваджено новий вид допомоги на догляд одиноким особам, які досягли 80-річного віку.

    Державна соціальна допомога на догляд надається одиноким особам, які  досягли         80-річного віку та за висновком лікарсько-консультативної комісії потребують постійного стороннього догляду і одержують пенсію відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» або Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

      Відповідно до статті 1 Закону «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам», до категорії одиноких осіб також належать люди, які не мають працездатних родичів, зобов’язаних за законом їх утримувати.  Відповідно до статті 202, 266 Сімейного Кодексу України повнолітні дочка, син, внуки, правнуки зобов’язані утримувати батьків, бабу, діда, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги.)

Стаття 266. Обов'язок внуків, правнуків утримувати бабу, діда, прабабу, прадіда

1. Повнолітні внуки, правнуки зобов'язані утримувати непрацездатних бабу, діда, прабабу, прадіда, які потребують матеріальної допомоги і якщо у них немає чоловіка, дружини, повнолітніх дочки, сина або ці особи з поважних причин не можуть надавати їм належного утримання, за умови, що повнолітні внуки, правнуки можуть надавати матеріальну допомогу.

Стаття 202. Підстави виникнення обов'язку повнолітніх дочки, сина утримувати батьків

1. Повнолітні дочка, син зобов'язані утримувати батьків, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги.

   Основним документом для призначення допомоги на догляд визначено висновок лікарсько-консультативної комісії, де обов’язково повинно бути зазначено, що заявник потребує постійного стороннього догляду.

 Допомога на догляд призначається з дня звернення за допомогою у розмірі 40 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратити працездатність (з 01.01.2020 року – 655,20 грн., з 01.07.2020 року - 684,80 грн.).

Важливо зазначити, що у випадку неотримання надбавки до пенсії на догляд та компенсації на догляд, які надаються органами соціального захисту населення та органами Пенсійного фонду допомога буде призначена з 1 січня 2020 року. В іншому випадку, тобто у разі вже отримання надбавки до пенсії на догляд, компенсації за надання соціальних послуг, допомоги на догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, компенсації на догляд за особою з інвалідністю або особою, яка досягла 80-річного віку, допомога призначається у разі припинення виплати вказаних компенсацій, надбавки.

Отримання соціальної послуги «догляд вдома» в територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг) не впливає на призначення зазначеного виду допомоги.

Для призначення державної соціальної допомоги на догляд за одинокими особами, яким виповнилося 80 та більше років, подаються такі документи:

- заява за формою, встановленою Мінсоцполітики;

- декларація про доходи та майновий стан осіб для призначення соціальної допомоги, яка складена за формою, встановленою Мінсоцполітики;

- висновок лікарсько-консультативної комісії.

    У сільській місцевості документи на призначення допомоги приймаються уповноваженими особами об’єднаних територіальних громад, старостатів, сільських (селищних) рад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До відома отримувачів державної допомоги!

 

 

Державна допомога, термін призначення якої закінчився 31 березня 2020 року, буде перерахована в автоматизованому режимі та продовжено строк її виплати до 01.06.2020р.

        

Отримувачам допомоги:

·   державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (507);

·   допомоги одиноким матерям (589);

·   допомоги на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням (576);

·   допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною (530);

·   щомісячної грошової допомоги малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом 1 чи 2 групи внаслідок психічного розладу (506);

·   тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання  їх невідоме (561, 562, 563);

·   державної соціальної допомоги переміщеним особам на проживання (309);.

·   державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам (169);

·   державної соціальної допомоги особам, які не мають право на пенсію та інвалідам (270, 272, 273);

 

під час дії карантину поновляти та подавати документи до управління соціального захисту населення не треба.

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                      Наказ Міністерства праці та
                                      соціальної політики України
                                   від 22 липня 2003 р. N 204

 

 

 Заповнюється заявником  / уповноваженим представником сім'ї / власником, співвласником  (наймачем) житла

 

До органу праці та соціального захисту населення   _________________________________

_________________________________________________________________________

 

 

ДЕКЛАРАЦІЯ
       про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за  призначенням усіх видів
            соціальної допомоги

 

РОЗДІЛ I. Загальні відомості                                   

1._______________________________________________________________ 
(прізвище, ім'я, по батькові заявника / уповноваженого  представника сім'ї / власника, співвласника (наймача) житла)  
2. Місце проживання:______________________________________________________________
                (поштовий індекс,область,район,населений пункт, вулиця,будинок,корпус, квартира) 
3.Члени сім'ї або зареєстровані у житловому приміщенні/будинку особи, члени сімей, 
що проживають окремо (дружина,чоловік,неповнолітні діти)   

Прізвище, ім'я, по батькові

Ступінь

родинного

зв'язку

Ідентифікаційний

номер

Примітки

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ II.Доходи членів сім'ї або зареєстрованих у житловому   приміщенні / будинку осіб,
членів сім'ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)
за період з _____20__р. до _______20__р.

Прізвище, ініціали

 

Відомості про доходи               

вид доходу

розмір доходу

джерело доходу   

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1                           

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ III. Відомості про житлові приміщення, що перебувають у  власності або володінні
членів сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб, членів сім'ї,
що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)

Прізвище, ініціали  власника (наймача)

Загальна  площа

житлового

приміщення

Кількість осіб,

зареєстрованих у

житловому

приміщенні

 

Адреса житлового  приміщення

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ IV. Відомості про транспортні засоби, які зареєстровані в  установленому порядку 
та перебувають у власності або володінні членів сім'ї або зареєстрованих у житловому
приміщенні / будинку осіб, членів сім'ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка,
неповнолітніх дітей)

Прізвище, ініціали власника

Автомобіль

марки

Державний

номерний  знак

Рік випуску

 

Автомобілі,отримані через органи праці

та соціального захисту населення

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ V. Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні 
(користуванні) членів сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб,
членів сім'ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)

Прізвище, ініціали  власника (користувача)

Площа

Земельної

ділянки

Форма

власності

Призначення земельної ділянки

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Розділ VI. Відомості про наявність додаткових джерел для        

існування за період з ________ 200 р. до __________ 200 р.     

Вид джерела для існування

Характеристика  засобів для  отримання

Інформація провикористання  наявних засобів

1

2

3

здача у найм або оренду житлового

приміщення (будинку) або його  частини

 

 

один чи кілька членів сім'ї     

працюють без оформлення трудових

відносин у встановленому порядку

 

 

можливість отримання доходу від утримання худоби, птиці,  інших тварин                    

 

 

дохід від народних промислів    

 

 

використання наявної            

сільськогосподарської техніки,  

вантажної машини, мікроавтобуса 

 

 

заощадження (що мають           

документальне підтвердження)    

 

 

грошові перекази                

 

 

інші види додаткових джерел     

для існування                    

 

 

 

Розділ VII. Відомості про витрати, здійснені протягом 12 місяців 
перед зверненням                                                

Прізвище, ініціали особи

Вид майна або послуг

Вартість

Дата здійснення

покупки або оплати послуг

1

2

3

4

придбання земельної ділянки

 

 

 

 

 

 

 

 

придбання квартири (будинку)

 

 

 

 

 

 

 

 

придбання автомобіля, транспортного засобу (механізму)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

|                придбання будівельних матеріалів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

придбання інших товарів довгострокового вжитку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

придбання іншого майна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

 

3

Прізвище, ініціали особи

Вид майна або послуг

Вартість

Дата здійснення

покупки або оплати послуг

1

2

3

4

оплата послуги з будівництва, ремонту квартири (будинку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

оплата послуги з ремонту автомобіля, транспортного засобу  (механізму)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

оплата послуги телефонного (в тому числі мобільного) зв'язку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

оплата послуги з навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

оплата інших послуг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

Про відмову в призначенні або припинення виплати субсидії для відшкодування

 витрат  на  оплату  житлово-комунальних  послуг  на придбання скрапленого газу,

твердого та рідкого пічного побутового палива,  а  також  державної  соціальної

допомоги малозабезпеченим сім'ям  в  разі  подання  неповних чи недостовірних

відомостей про доходи   та  майновий  стан  членів  сім'ї  або  зареєстрованих  у
житловому  приміщенні / будинку  осіб, членів сім'ї, що проживають окремо

(дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) мене попереджено.

 

 

          _______________________                                                       _______________________
                    (підпис заявника)                                                                                    (дата)

 

  

Міністерство соцiальної політики України


Наказ Міністерства соціальної політики України
Про затвердження типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення

№ 723     11 Травня 2019 р.

 

М І Н І С Т Е Р С Т В О

СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

Н А К А З

м. Київ

11.05.2019                                                                        № 723

 

 Про затвердження типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення

 

 

 

Відповідно до статті 8 Закону України „Про адміністративні послуги, пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015  № 423 (зі змінами),

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”;

2) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу”;

3) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме”;

4) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „виплата одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”;

5) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „прийняття рішення щодо соціального обслуговування громадянина територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг)”;

6) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача довідки для отримання пільг особам з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу”;

7) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача особі подання про можливість призначення її опікуном або піклувальником повнолітньої недієздатної особи або особи, цивільна дієздатність якої обмежена”;

8) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо: відмови від майнових прав підопічного; видання письмових зобов’язань від імені підопічного; укладення договорів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, в тому числі договорів щодо поділу або обміну житлового будинку, квартири; укладення договорів щодо іншого цінного майна; управління нерухомим майном або майном, яке потребує постійного управління, власником якого є підопічна недієздатна особа; передання нерухомого майна або майна, яке потребує постійного управління, власником якого є підопічна недієздатна особа, за договором в управління іншій особі”;

9) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача дозволу піклувальнику для надання згоди підопічній повнолітній особі, дієздатність якої обмежена, на вчинення правочину щодо: відмови від майнових прав підопічного; видання письмових зобов’язань від імені підопічного; укладення договорів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, в тому числі договорів щодо поділу або обміну житлового будинку, квартири; укладення договорів щодо іншого цінного майна”;

10) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям”;

11) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами особам, які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування”;

12) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної допомоги при народженні дитини”;

13) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної допомоги при усиновленні дитини”;

14) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної допомоги на дітей одиноким матерям”;

15) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування”;

16) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”;

17) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання надбавки на догляд за особами з інвалідністю з дитинства та дітьми з інвалідністю”;

18) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”;

19) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної соціальної допомоги на догляд”;

20) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „компенсаційна виплата фізичній особі, яка надає соціальні послуги”;

21) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею”;

22) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг”;

23) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „призначення одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, бойових дій та збройного конфлікту”;

24) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „призначення одноразової матеріальної допомоги особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю”;

25) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „призначення та виплата одноразової компенсації сім’ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, та учасників ліквідації наслідків інших ядерних аварій, осіб, які брали участь у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів і виконанні на них регламентних робіт, смерть яких пов’язана з участю у ліквідації наслідків інших ядерних аварій, ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів і виконанні на них регламентних робіт; одноразової компенсації батькам померлого учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою”;

26) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача направлення (путівки) особам з інвалідністю та / або дітям з інвалідністю до реабілітаційних установ сфери управління Мінсоцполітики та / або структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад”;

27) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача направлення на проходження обласної, центральної міської у мм. Києві та Севастополі медико-соціальної експертної комісії для взяття на облік для забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями”;

28) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача направлення на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю”;

29) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача путівки на влаштування до будинку-інтернату для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, геріатричного пансіонату, пансіонату для ветеранів війни і праці, психоневрологічного інтернату, дитячого будинку-інтернату або молодіжного відділення дитячого будинку-інтернату”;

30) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „установлення статусу, видача посвідчень батькам багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї”;

31) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян”;

32) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „встановлення статусу члена сім’ї загиблого ветерана війни”;

33) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „встановлення статусу учасника війни”;

34) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „встановлення статусу особи з інвалідністю внаслідок війни”;

35) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „видача посвідчення особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю”;

36) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною”;

37) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „призначення та виплата компенсацій та допомоги учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, учасникам ліквідації ядерних аварій, потерпілим від Чорнобильської катастрофи, потерпілим від радіаційного опромінення, віднесених до категорій 1, 2 та 3, дітям, потерпілим від Чорнобильської катастрофи, дітям з інвалідністю внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

38) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „надання державної допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях”;

39) Типову інформаційну картку адміністративної послуги „призначення тимчасової державної допомоги непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату у зв’язку з відсутністю страхового стажу”.

2. Директорату сім’ї та соціальної підтримки населення (В. Музиченко) забезпечити розміщення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства соціальної політики України.

 

  

Міністр                                                                                            А. Рева 




Адреса цієї сторінки: http://www.msp.gov.ua/documents/4961.html 
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове

 

З 1 квітня Уряд запроваджує допомогу багатодітним сім’ям: 1700 гривень на третю і кожну наступну дитину

 

 

      Згідно Порядку  виплати  допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім'ях  ( далі- допомога), який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 250 від 13.03.2019 , допомога надається одному з батьків дитини, які постійно проживають разом з дитиною. Для призначення допомоги до органу соціального захисту населення за умови пред'явлення паспорта громадянина України  подається заява одного з батьків, з яким постійно проживає дитина, за формою, затвердженою Мінсоцполітики, та копії таких документів:

-посвідчення батьків багатодітної сім'ї (з пред'явленням оригіналу) та посвідчення дитини з багатодітної сім'ї (з пред'явленням оригіналу);

-свідоцтв про народження всіх дітей (з пред'явленням оригіналів).

       Допомога призначається на третю і кожну наступну дитину з місяця, в якому було подано заяву з усіма необхідними документами, та виплачується щомісяця по місяць досягнення дитиною 6-річного віку включно в сумі 1700 грн. 00 коп. У разі коли в сім'ї одночасно народилося двоє і більше дітей, внаслідок чого сім'я набула статусу багатодітної, виплата допомоги здійснюватиметься на кожну таку дитину.

     У разі утворення об'єднаної територіальної громади заяви з необхідними документами для призначення допомоги приймаються уповноваженими особами, що визначені виконавчими органами ради об'єднаної територіальної громади, та передаються відповідним органам соціального захисту населення. У сільській місцевості прийняття заяв з необхідними документами для призначення допомоги і передачу їх відповідним органам соціального захисту населення здійснюють особи, уповноважені виконавчими комітетами сільських і селищних рад.

     Виплати здійснюватимуться через уповноважений державою банк на соціальні виплати за вибором сім’ї. 

      Право на нову допомогу багатодітні сім'ї матимуть уже з 1 квітня 2019 року. Також передбачено, що при зверненні за допомогою у період з квітня по червень 2019 р. вона призначатиметься з 01.04.2019 р.