Зимова субсидія – запитання і відповіді

Ситуація з коронавірусом вплинула цьогоріч і на розрахунок субсидій. Втім, у Жашківському управлінні соціального захисту населення робота з призначення даного виду допомоги розпочалася вчасно. Станом на 1 листопада управлінням соціального захисту населення здійснено автоматичний перерахунок субсидії для 4993 домогосподарств. Загальна сума виплат за жовтень становить 3550460 грн. Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян. При цьому  житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного календарного року.

У зв’язку з подовженням дії карантину, житлова субсидія на опалювальний період 2020-2021 років розрахована автоматично, у тому числі і тим громадянам, кому вона була призначена за рішенням комісії до карантину (за умови, що у доходах, складі сім’ї та майновому стані нічого не змінилося).При розрахунку враховані доходи громадян за І півріччя 2020 року. Однак, ще до цього часу надходять звернення жителів міста і сіл, в тому числі і з запитанням: чому і за яких умов субсидію не призначено? Фахівці управління соцзахисту надали відповідні роз’яснення.

Є дві категорії громадян, від яких надходять запитання про причини не отримання субсидії: ті, кому цей вид допомоги не міг бути нарахованим автоматично, та ті, хто взагалі не мав права на її отримання.

Автоматично субсидія не перепризначувалась, якщо у складі сім’ї є повнолітні працездатні, які, за даними податківців та Пенсійного фонду, не мають доходів, їх дохід менше мінімальної зарплати, сплатили ЄСВ нижче мінімального рівня протягом трьох місяців (студенти, зареєстровані в Державній службі зайнятості безробітні, одержувачі соціальних пенсій до цієї категорії не належать). Також не перепризначалась субсидія автоматично особам, які мають борг з оплати житлово-комунальних послуг, загальна сума заборгованості яких перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 гривень).  Якщо у складі домогосподарства є діти, яким виповнилося 14 років, то до управління громадяни повинні були звернутись, щоб подати їх паспортні дані(таких у районі 59 сімей).

        

Згідно чинного законодавства України, право на отримання державної субсидії мають сім’ї, чиї витрати на оплату житлово-комунальних послуг перевищують розмір обов’язкового відсотка платежу (в межах встановлених норм споживання). Сума платежу для кожного домогосподарства визначається індивідуально і залежить від сукупного доходу сім’ї.

Відповідно до законодавчих норм, не мають права на житлову субсидію у 2020 році:  особи, які здійснили одноразову покупку або оплатили послуги вартістю понад 50 тисяч гривень;

власники автомобілів, з дня випуску яких пройшло менше 5 років;

особи, які протягом 12 місяців перед зверненням за субсидією набули право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок), транспортний засіб;

боржники з оплати житлово-комунальних послуг, загальна сума заборгованості яких перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

власники житлових приміщень опалювальна площа квартири у яких перевищує 120 кв. метрів, а будинку - 200 кв. м;

особи працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку в Центрі зайнятості як безробітні (крім студентів і одержувачів соцпенсії);

у складі сім’ї є особа, яка ухиляється від сплати аліментів протягом понад трьох місяців.

        

        

Також громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати УСЗН про виникнення обставин, зокрема, щодо:

-зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні(будинку) членів домогосподарств;

- зміни соціального статусу членів домогосподарства;

- зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання.

         Якщо громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або уклав договір про її реструктуризацію, або оскаржив наявність заборгованості в судовому порядку в строк понад два місяці з дати отримання повідомлення про відмову в призначенні житлової субсидії на наступний сезон, житлова субсидія в такому разі призначається з місяця, що настає за місяцем, в якому громадянин вчинив такі дії.

 

Відповідно до закону, одержувач субсидії зобов’язаний повідомити орган соціального захисту населення про будь-які зміни в родині, будь то зміни в складі мешканців, соціального статусу, джерела доходів, модифікації(зміни) переліку одержуваних ЖКГ послуг або умов їх надання, зміни постачальника природнього газу, а також про придбання товару або оплати послуг на суму понад 50 000 гривень. Інформування органу соцзахисту про зміни, що сталися відбувається у встановлений Законом термін (один місяць), шляхом подання відповідних документів.З метою уникнення ризику розповсюдження захворювань, повідомляємо про можливість вирішення більшості питань без особистих візитів за телефоном «ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ»: 6 32 59; телефон для попереднього запису на прийом: 6 32 59. Всі жителі сільської місцевості мають подавати документи для призначення державної допомоги лише через уповноваженого представника сільської ради.

 

        

 

 

МОНЕТИЗАЦІЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 р. № 62 із березня місяця цього року впроваджено додаткову модель монетизації житлових субсидій: грошові кошти для розрахунків за комунальні послуги виплачуватимуть готівкою безпосередньо отримувачу субсидії, починаючи із виплати розміру субсидії, розрахованої за лютий місяць. Тобто всі громадяни, яким житлова субсидія на опалювальний сезон призначена із жовтня, листопада /або з грудня 2018 року, отримають розраховану суму субсидії за лютий, за березень, за квітень місяці цього року готівкою. У березні місяці субсидіанти-пенсіонери отримають суму розрахованої субсидії за лютий місяць готівкою на банківську картку разом із сумою пенсії за березень місяць, або через поштове відділення. Тобто, виплату пенсіонерам субсидії за лютий місяць забезпечить Пенсійний фонд України .

            У березні місяці всі інші субсидіанти, які не є пенсіонерами, отримають суму розрахованої субсидії за лютий місяць готівкою після 12 березня 2019 року. Для цього таким громадянам необхідно після 12 березня цього року звернутися до найближчого відділення Ощадбанку, надати паспорт та ідентифікаційний код та отримати готівкою у касі банку розраховану суму субсидії за лютий місяць.

 Одночасно, з виплатою готівкових коштів субсидії за лютий місяць, кожному одержувачу субсидії буде відкрито персональний банківський рахунок, на який у квітні та травні цього року надійдуть суми розрахованої субсидії відповідно за березень та за квітень місяці.

Отже, всі громадяни, кому призначена житлова субсидія із жовтня, листопада /або з грудня 2018 року на опалювальний період 2018-2019 років, отримають у березні місяці цього року суму субсидії за лютий місяць готівковими коштами (готівкою) . Як пенсіонери так і субсидіанти, які не є пенсіонерами, повинні самостійно оплатити комунальні платежі за лютий 2019 року згідно показників лічильників в повному обсязі. Після отримання субсидії готівкою споживач має забезпечити оплату спожитих послуг, оскільки наявність простроченої заборгованості унеможливить подальше надання державної підтримки. Монетизація працюватиме таким чином:       

1.Якщо субсидію призначено із жовтня, листопада /або з грудня 2018 року, то:

в березні місяці цього року громадяни отримають грошові кошти разом із пенсією або у відділенні Ощадбанку для самостійної оплати комунальних платежів за лютий 2019 року;

- в квітні місяці цього року громадяни отримають грошові кошти разом із пенсією або у відділенні Ощадбанку для самостійної оплати комунальних платежів за березень 2019 року;

- в травні цього року громадяни отримають грошові кошти разом із пенсією або у відділенні Ощадбанку для самостійної оплати комунальних платежів за квітень місяць.

2.Якщо субсидію призначено вперше із січня/або з лютого/або з березня 2019 року, то:

- розрахунки із комунальними підприємствами за спожиті субсидіантом послуги здійснюватиме Ощадбанк; банківський рахунок буде привязаний до номеру мобільного телефону власника отримувача житлової субсидії; сума житлової субсидії надходитиме безпосередньо на персональний обліковий запис одержувача; банк повідомлятиме одержувача житлової субсидії шляхом надсилання смс-повідомлення та виводячи баланс після кожної проплати.

 

Варто звернути увагу на те, що З 1 травня 2019 року абсолютно всім отримувачам житлової субсидії на житлово-комунальні послуги, призначеної із жовтня /або з листопада /або з грудня 2018 року, необхідно обов’язково звернутися до управління соціального захисту населення та подати нову заяву, декларацію, інші додаткові документи для розгляду питання призначення житлової субсидії вже на наступний період.